Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід
Департамент охорони здоров'я та медичних послуг Черкаської міської ради
КНП "ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА ДИТЯЧА ЛІКАРНЯ"
Календар
«  Серпень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Друзі сайту
  • Департамент охорони здоров`я
  • Міністерство охорони здоров`я
  • Запис до лікаря онлайн

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » 2015 » Серпень » 18 » Перший раз у перший клас
    13:49
    Перший раз у перший клас

    Перший раз у перший клас

    12.08.2015р.

             В Україні з 2001р. до першого класу школи зараховуються діти, яким до 1-го вересня виповнилося шість років та які за результатами медичного та психологічного обстеження не мають протипоказань для систематичного шкільного навчання.

             Навчання дітей шестирічного віку у школі є серйозною педагогічною, психологічною та медичною проблемою, що пов’язано з особливостями їх психічного та морфофункціонального розвитку.

             У дітей цього віку триває розвиток усіх систем організму, насамперед, центральної нервової, кардіо-респіраторної, кістково-м’язової, а також слухового, зорового та рухово-координаційного аналізаторів.  Проявом незавершеного розвитку центральної нервової системи є високе функціональне виснаження нервових клітин кори головного мозку, що обумовлює низьку стійкість уваги. А це швидко розвиває «охоронне збудження» - руховий неспокій, відволікання дітей під час навчальної діяльності. У 52,5% першокласників спостерігаються прояви соціально- психологічної дезаптації, значна емоційна лабільність, низька толерантність до повсякденних стресів.

             Значне навантаження під час навчання припадає на опорно-руховий апарат дитини. Підтримка тіла у визначеному положенні під час занять не є пасивним станом, дрібні м’язи спини, що утримують хребет у правильному положенні,  слабо розвинені. Тому, тривале статичне навантаження під час навчальних занять  може призвести до порушень постави. Відносно слабко у шестирічних дітей розвинені й дрібні м’язи кистей рук, що утруднює координацію рухів при письмі.

             Статичне перебування без перерви протягом 30 хвилин у сидячому положенні призводить до порушення у дітей динаміки нервових процесів, зниження розумової та м’язової працездатності, рівня насиченості артеріальної крові киснем, більш тривалого відновлення вегетативних функцій, а також до порушення метаболізму хрящової тканини хребта. Наслідком усіх процесів є формування у дітей, окрім порушень постави, нервово-психічних відхилень, вегетативних розладів.

             Особливістю організму дитини шестирічного віку є, також, відносно низький рівень резервних можливостей вегетативної і метаболічної систем. Як наслідок, діти мають відносно низьку фізичну працездатність при високій лабільності частоти серцевих скорочень.

             Такі особливості психічного й морфо-функціонального розвитку дітей шестирічного віку супроводжує висока захворюваність. Лише у 8-10% дітей, що приходять до першого класу, можуть бути віднесені до групи здорових, тобто, не мають патологічних і функціональних порушень органів і систем організму. На жаль, 30% дітей шестирічного віку вже мають хронічні захворювання.

             Через описані особливості зміни, що відбуваються у провідних системах організму ( центральній нервовій, вегетативній, ендокринній, імунній, тощо), під впливом навчання можуть призвести до зриву адаптації. Особливо це стосується «шкільно незрілих» шестирічних дітей, яких нараховується на сьогодні 31,6% серед дівчаток та 50% серед хлопчиків.

             Для визначення ступеню готовності дітей до навчання у школі існують певні медичні та психолого-педагогічні критерії. ( таблиця)

    Критерії готовності дітей до навчання у школі

    Опис критеріїв

    Оцінка готовності дитини до школи

    готова

    умовно готова

    не готова

    Рівень біологічного розвитку (біологічний вік):

    відповідає паспортному

    відстає від паспортного

    відстає від паспортного

    • темпи прорізання постійних зубів;
    • відповідність зросту віку,

    відповідність маси тіла зросту;

    • прибавка зросту за останній календарний рік

     

     

    гармонійний

    фізичний розвиток,

     

    прибавка зросту –

      ≥ 5 см

     

     

    дисгармонійний

    фізичний розвиток,

    прибавка зросту –

      ‹ 5 см

     

     

    дисгармонійний

    фізичний розвиток,

    прибавка зросту-

      ‹5 см

    Рівень резистентності організму (кратність гострих захворювань у дитини протягом року)

    високий або добрий (≤ 3 захворювань на рік)

    знижений

    (4-5 захворювань на рік)

    низький або дуже низький (≥6 захворювань на рік)

    Стан здоров’я, функціональні відхилення, наявність/ відсутність хронічних захворювань; група здоров’я

    відсутні хронічні захворювання, І,ІІ групи здоров’я

    функціональні відхилення або хронічні захворювання у стадії компенсації, ІІ, ІІІ групи здоров’я

    хронічні захворювання у стадії суб- і декомпенсації, ІУ, У групи здоров’я

    Психолого-педагогічні критерії

    Психометричний тест Керна-Йерасика

    від 3 до 5 балів

    6-7 балів – прогноз готовності сприятливий;

    8-9 балів- умовно сприятливий.

    10 балів і вище

    Якість вимови окремих звуків

    відсутні дефекти вимови

    1-2 дефекти вимови

    численні дефекти вимови

    Рівень нервово-психічного розвитку

    без відхилень

    початкові відхилення

    відхилення у поведінці

    Сформованість шкільних вмінь і навичок

    сформовані

    не повністю сформовані, є певні труднощі у засвоєнні програми

    Не сформовані, відсутнє усвідомлене ставлення до навчання

     

             Дітям, які демонструють неготовність до шкільного навчання за медичними та психолого-педагогічними показниками, бажано давати тимчасове відстрочення на один рік.

             Також відстрочення на один рік рекомендується дітям, в яких протягом останнього року були такі захворювання:

    • інфекційній гепатит;
    • пієлонефрит, дифузний гломерулонефрит;
    • міокардит;
    • менінгіт, менінгоенцефаліт;
    • туберкульоз;
    • ревматизм в активній фазі;
    • захворювання крові;
    • ендокринне захворювання ( зоб, цукровий діабет та інш.);
    • невроз ( неврастенія, істерія, логоневроз та інш.);
    • черепно-мозкова травма;
    • епілепсія;
    • екзема, нейродерміт;
    • міопія зі схильністю до прогресування (більше 2,0 діоптрій).

    З метою гармонійного розвитку та зміцнення здоров’я дітей необхідно передбачити забезпечення їх біологічної потреби у достатній руховій активності. Оптимальна кількість кроків на день для шестирічних дітей становить 10-13 тисяч.

             З метою оптимального розвитку зорового та координаційно-рухового аналізаторів необхідні щоденні спеціальні вправи зорової і пальчикової гімнастики та фізичні вправи для зміцнення м’язового корсету тулуба.

             Найбільш повне відновлювання сил дитячого організму забезпечують повноцінний сон. Діти шестирічного віку мають спати 10 годин вночі й 1,5-2 години вдень. У цей час центральна нервова, серцево-судинна, дихальна й інші системи організму відновлюють свої функції.

    Належні  розпорядок дня, дотримання гігієнічних принципів навчальної діяльності, фізичного виховання, дозвілля і відпочинку дітей є запорукою достатнього рівня функціональної готовності організму до шкільного навчання, гармонійного розвитку та високого рівня працездатності.

    Категорія: Імунопрофілактика | Переглядів: 429 | Додав: лікарня
    Всього коментарів: 0
    avatar
    КНП "Черкаська міська дитяча лікарня" © 2021
    Хостинг від uCoz
    Всі права захищені

    Дизайн сайту — chmiacmsz

    Інформація

    ДІТИ – НАШЕ МАЙБУТНЄ!

    КОЖНА ДИТИНА МАЄ ПРАВО НА ЩАСЛИВЕ ДИТИНСТВО І ПОВИННА СТАТИ ЛЮДИНОЮ, ОСОБИСТІСТЮ ТА ГІДНИМ ГРОМАДЯНИНОМ УКРАЇНИ!

    БЛАГОПОЛУЧЧЯ ДИТИНИ - НАЙВИЩИЙ ЗАКОН!

    Контакти

    тел. 66-44-07, тел. - факс 66-44-07

    18029 Україна,м.Черкаси вул. О.Теліги,4

    mdl_infocentr@ukrpost.ua